800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Váš dotaz

Dobrý den, minulý týden mě při jízdě na kole vytlačil řidič ze silnice. Byla jsem v šoku a neměla jsem u sebe telefon. Došla jsem tedy k prvnímu domu a požádala o sanitku. Mám zlomenou ruku, pohmožděniny a otřes mozku. Mohu poprosit o radu, jak mám postupovat?

— Jana B.

Naše odpověď

Dobrý den, pro uplatnění nároku na náhradu škody a nemajetkové újmy, jež Vám byla jednáním řidiče způsobena hrají klíčovou roli faktory jako jsou intenzita zranění či doba hospitalizace a léčení. Nezbytné je tedy zajistit lékařské zprávy z lékařského ošetření a následných kontrol. Na základě těchto podkladů PČR pak může vyhotovit „úřední záznam o účasti na dopravní nehodě“. Vzhledem k tomu, že se událost odehrála při provozu vozidla, vztahuje se na ni zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, který stanovuje povinnost sjednání povinného ručení vlastníkem tuzemského vozidla. Z tohoto pojištění se pak vyplácí nárok na náhradu škody a nemajetkové újmy. Ve Vašem případě bude ovšem stěžejní, zda a kdy byla na místo dopravní nehody přivolána PČR a zda a jak se v rámci prošetření PČR podaří identifikovat vozidlo, příp. i řidiče, který vozidlo řídil. Případně to, zda jste vůbec PČR kontaktovala a dopravní nehodu jí oznámila. Pokud by nebylo vozidlo zjištěno, pak by plnění bylo řešeno ze strany České kanceláře pojistitelů, nicméně je důležité mít zprávu od PČR, že Vaše zranění vznikla v důsledku dopravní nehody, byť by se škodící vozidlo nepodařilo dohledat. Náhrada za újmu vzniklou ublížením na zdraví dále zahrnuje několik specifických nároků jako je bolestné, ztížení společenského uplatnění, náklady spojené s péčí o zdraví, náhradu za ztrátu na výdělku, náhrada za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti/při invaliditě, náhrada za ztrátu na důchodu, další nemajetkové újmy atp.

— tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.